SEO


Optimizavimas paieškos sistemoms (angl. Search Engine Optimization, trump. SEO) - Interneto tinklalapių projektavimo metodologija, siekiant aukščiausių tinklalapio pozicijų paieškos sistemų rezultatuose. Dažnu atveju SEO yra klaidingai tapatinamas su marketingu paieškos sistemose (angl. Search Engine Marketing, trump. SEM). Populiariausias ir daugeliui žinomas SEM įrankis yra Google "AdWords". SEO skirstomas į du tipus: leidžiamas paieškos sistemų bei draudžiamas (angl. white-hat SEO bei black-hat SEO).

Naudojant nelegalius tinklalapio optimizavimo paieškos sistemoms būdus, svetainė anksčiau ar vėliau bus pašalinta iš paieškos sistemų rezultatų puslapių (angl. Search Engine Result Page, trump. SERP). Black-hat metodai dažniausiai yra naudojami interneto sukčių.

SEO faktorių, lemiančių tinklalapio pozicijas paieškos sistemose, 2009 metais buvo daugiau kaip 200. Jie visi nėra tiksliai žinomi, kadangi paieškos sistemų algoritmai nėra viešinami, siekiant išvengti manipuliavimo jais.

Išskiriamos dvi SEO dalys - vidinis SEO bei išorinis SEO. Vidinio SEO metu atliekami techniniai tinklalapio optimizavimo darbai svetainėje, todėl paieškos sistemos lengviau analizuoja ir suvokia svetainėje esantį turinį. Išorinio SEO metu dažniausia stengiamasi į svetainę pritraukti kuo daugiau nuorodų pagal tam tikrus kriterijus.



Comments